Różnorodność przedsiębiorstw na rynku niesie dużo dobrego dla odbiorcy. Jest to na przykład konkurencyjność cen, większy wybór dóbr i usług oraz znacznie wyższy standard obsługi klienta. Dla przedsiębiorców, choć zrobiło się więcej miejsca na rynku, to dodatkowo doszła nieodłączna walka o uwagę klienta. Obecnie żadne firma nie funkcjonuje w pełni, bez dobrze zaplanowanej i rozegranej strategii marketingowej. Duże bilbordy przy ruchliwych drogach nie sprawdzają się już tak dobrze, jak kiedyś, a nudna reklama na mediach społecznościowych, jest dla użytkownika tylko materiałem do przewinięcia. Jak zatem w natłoku treści, obrazów i szumu informacyjnego zaistnieć? Odpowiedź jest prostsza, niż myślisz – wystarczy sięgnąć po odpowiednie narzędzie, które trafi do potencjalnego użytkownika.
Czy explainer animations pomaga w sprzedaży?
Jednym z takich narzędzi jest oczywiście animacja wyjaśniająca. Jest to bowiem animacja, która tworzona jest indywidualnie pod każdego klienta. Wyjaśnia ona w sposób przystępny, ciekawy i łatwy w odbiorze, czym zajmuje się firma, jaką usługę proponuje lub jakimi rozwiązaniami może się pochwalić. Współczesne społeczeństwo nie jest chętne do zapoznania się z treścią pisaną. Dużo chętniej poświęca kilka minut na obejrzenie treści, która jest wesołą, tematyczną animacją. Explainer animations to narzędzie stworzone pod potrzeby człowieka XXI wieku. Nie jest treningiem umysłowym, nie jest chwytliwym sloganem – jest prostą, ciekawą i niepowtarzalną animacją, która dotrze do użytkownika. To rozwiązanie, które potrzebuje każda firma, która chce wyróżnić się na rynku konkurencji i być kojarzona z nowoczesnymi i unikalnymi rozwiązaniami. W wielu krajach animacje są głównym punktem strategii marketingowej, gdyż tamtejszy rynek poznał się już na skuteczności tego rozwiązania. Na Polskim rynku animacje wyjaśniające stawiają już pierwsze kroki. Warto być jedną z pierwszych firm, która wybrała właśnie ten krok ku rozwojowi własnej działalności.
Jak wesprzeć plany marketingowe animacjami wyjaśniającymi?
Jeśli podejmie się właściwą decyzję i zaliczy się animacje do obecnej strategii dotarcia do klienta, to należy się zastanowić, jak to zrobić? Na samym początku warto wybrać wykonawcę, który nie tylko dobierze treści filmiku pod twoje potrzeby, ale przede wszystkim wykona unikalną, ciekawą i chwytliwą animację. Następnie należy zastanowić się jakie treści umieścić w pierwszej flagowej animacji. Polecane jest tu sięgnięcie po najważniejszą treść, czyli czym zajmuje się przedsiębiorstwo, jakie dobra lub usługi proponuje. Wydaje się to kwestią dość prozaiczną, jednak jest to nieodzowny krok, by zaciekawić klienta. Odbiorca musi mieć jednoznaczne przeświadczenie, że wie, czym się zajmujecie, by chciał poszerzyć wiedze na temat i zajrzeć na waszą stronę. Kolejne animacje powinny już skupiać się na tym, co was wyróżnia, jakie cechy sprawiają, że jesteście lepsi od konkurencji (cena? Jakość? Doświadczenie?). Następnie należy zastanowić się nad chwytliwym pomysłem, który połączy chwytliwe hasło lub czynność z waszą działalnością. Reszta należy już do wykonawcy, który swoim profesjonalizmem i kreatywnością, stworzy niezastąpione narzędzie marketingowe. Ostatnim już krokiem jest dobranie miejsc oraz czasu, kiedy animacja wyjaśniająca będzie wyświetlała się potencjalnym odbiorcom.