Tworz膮c firm臋, zaczynasz zastanawia膰 si臋 nad produktem/us艂ug膮, dystrybucj膮, lokalizacj膮, zarz膮dem, pracownikami itd. Gdy wszystkie podstawowe kroki zosta艂y ju偶 poczynione, nadchodzi czas na marketing. Ka偶dy rozs膮dny w艂a艣ciciel przedsi臋biorstwa powinien by膰 艣wiadomy swojej konkurencji oraz tego, 偶e najwi臋ksz膮 przewag臋 nad innymi daje rozpoznawalno艣膰 dla klient贸w. To w艂a艣nie dlatego najlepiej jest skupi膰 si臋 na identyfikacji wizualnej firmy, kt贸ra to daje nam niezaprzeczalne narz臋dzie i zarazem 艣rodek do zdobycia klient贸w.
Jak powinno wygl膮da膰 logo?
Jednym z najwa偶niejszych, zaraz po nazwie, cech rozpoznawalno艣ci dla firmy, jest jej logo. To w艂a艣nie ono ma zapa艣膰 klientom w pami臋膰 i wyr贸偶nia膰 si臋 po艣r贸d wielu kolorowych etykiet na p贸艂kach. Stworzenie logo nie jest jednak tak prost膮 czynno艣ci膮, jak mog艂oby si臋 to wydawa膰. Logo musi bowiem zatrzyma膰 wzrok potencjalnego nabywcy, na sobie, niezale偶nie od tego, czy jest ono na opakowaniu, wizyt贸wce, czy u艣wietnia sob膮 baner. Dobranie w艂a艣ciwego t艂a, czcionki, wielko艣ci liter, czy nawet odleg艂o艣ci mi臋dzy nimi, ma ogromne znaczenie. Ponadto warto pami臋ta膰 o tym, 偶e logo powinno w zaczepny, zabawny i kreatywny spos贸b nawi膮zywa膰 do samej nazwy lub specyfikacji firmy. Jak 艂atwo zauwa偶y膰, tworzenie logo nie jest zaj臋ciem dla os贸b o braku wyobra藕ni i kreatywno艣ci. To w艂a艣nie ona jest niezb臋dna do pracy tw贸rczej. Dlatego najlepszym rozwi膮zaniem jest powierzenie swojego logo firmie, kt贸ra nie tylko szczycie si臋 kreatywno艣ci膮 i tw贸rczym podej艣ciem, ale przede wszystkim ma do艣wiadczenie na rynku. Ma to niezwyk艂膮 warto艣膰, gdy偶 osoba, kt贸ra zupe艂nie nie zna rynku, nie b臋dzie w stanie trafi膰 do przeci臋tnego konsumenta.
Po co mi wizyt贸wki?
Jak cz臋sto ka偶dy z nas spotyka ludzi o r贸偶nych nazwiskach, specjalno艣ciach i umiej臋tno艣ciach na swojej drodze, po czym rozmawia z nim chwil臋 i traci go z oczu? Jakie jest prawdopodobie艅stwo, 偶e zapami臋ta si臋 jego imi臋? Niskie. A jego maila? Numer telefonu? Praktycznie 偶adne. Dlatego tak wa偶ne jest posiadanie wizyt贸wek. To takie ma艂e 艣lady zostawione po sobie. To najlepszy spos贸b, 偶eby nie straci膰 kontaktu z potencjalnym nabywc膮. Wystarczy zaj膮膰 ma艂膮 kieszonk臋 w jego portfelu i czeka膰 cierpliwie, kiedy nadejdzie czas na skorzystanie z produkt贸w/us艂ug przez nas proponowanych. To samo tyczy si臋 gad偶et贸w, z logo firmy. System nagrody i kary w pod艣wiadomo艣ci ka偶dego cz艂owieka, dzia艂a niezale偶nie od naszej woli. Nagrody kubkiem, d艂ugopisem, czy breloczkiem, nie tylko sprawi膮, 偶e potencjalny klient zabiera do domu nasz膮 wizyt贸wk臋, ale r贸wnie偶 pod艣wiadomie wzrasta u niego sympatia do nas. To niezast膮piony i niezawodny spos贸b na poszerzenie grona klient贸w, oraz os贸b, kt贸re ch臋tnie ci臋 polec膮, b臋d膮 zna膰 twoj膮 nazw臋 i specyfikacj臋 oraz pod艣wiadomie po ciebie si臋gn膮 w pierwszej kolejno艣ci, gdy zajdzie taka potrzeba. Identyfikacja wizualna firmy jest podstawow膮 strategi膮 marketingow膮 ka偶dej firmy. Im bardziej jest oryginalna i ciekawa, tym lepiej i tym wi臋ksze grono potencjalnych klient贸w, sprowadzi do twojej firmy.