W Smart4Art mieliśmy przyjemność współpracować z jednym z naszych wyjątkowych klientów z branży SEO, dla którego stworzyliśmy wyjątkową formę reklamy. Ta animacja biznesowa miała nie tylko za zadanie zaprezentowanie usług agencji, ale również pokazać, czym wyróżnia się ona na tle konkurencji. Klientowi zależało na tym, by animacja była prostym, ale zarazem skutecznym narzędziem do komunikacji z potencjalnymi klientami. W szczególności chodziło o wykorzystanie jej w takich kanałach jak Google Ads, Social Media oraz YouTube.
W tym wpisie chcemy podzielić się z Wami szczegółami tego procesu twórczego, który doprowadził do powstania animacji, oraz opowiedzieć, w jaki sposób animacja 2D pomogła naszemu klientowi zrealizować jego cele biznesowe. Zapraszamy do przeczytania całego Case Study!
Krok 1- wstępne spotkanie i określenie celów
Zawsze staramy się, by nasza współpraca z klientem zaczęła się od szczegółowego zrozumienia jego potrzeb i oczekiwań. Tak było i w tym przypadku. Na pierwszym spotkaniu z naszym klientem z branży SEO dokładnie omówiliśmy, co chcieliby osiągnąć dzięki animacji. Ich głównym celem było stworzenie explainer video — filmu instruktażowego, który w przystępny sposób wyjaśni, jak działa ich agencja oraz co wyróżnia ich usługi w porównaniu do konkurencji. Animacja miała nie tylko pokazywać procesy zachodzące w agencji, ale również edukować odbiorców, pokazując, jak ważne jest precyzyjne podejście do każdego projektu SEO.
Film miał w prosty sposób przedstawiać szczegóły działania ich agencji: jak wygląda dokładna analiza SEO, jak indywidualne podejście do klienta wpływa na sukces kampanii, oraz dlaczego nie oferują długoterminowych umów. Dodatkowo, ważnym punktem było pokazanie, jak najczęściej działa konkurencja, by w sposób kontrastowy pokazać przewagę ich agencji. Klientowi zależało na tym, by animacja była nie tylko estetyczna, ale także skuteczna w przekonywaniu potencjalnych klientów do wyboru właśnie ich usług. Animacja biznesowa okazała się więc idealnym rozwiązaniem, pozwalającym na edukację i przekonywanie widza w przystępny sposób.
Animacja 2D pozwala na szybkie i efektywne przekazanie złożonych informacji, a jednocześnie jest łatwa do zrozumienia, co było kluczowe w tym projekcie. Naszym zadaniem było stworzenie filmu, który nie tylko będzie atrakcyjny wizualnie, ale przede wszystkim spełni swoje funkcje edukacyjne i marketingowe, zrozumiale przekazując wartościowe informacje o agencji.
![animacja biznesowa 2D](https://smart4art.pl/wp-content/webp-express/webp-images/uploads/2024/12/Pomagamy-przedsiebiorcom-piac-sie-na-szczyty-Google-poprzez-pozycjonowanie-⛰️-12-11-2024_09_33_AM.png.webp)
Krok 2 – tworzenie scenariusza i storyboardu
Po wstępnym określeniu celów przeszliśmy do kluczowego etapu — sworzenia scenariusza. Na podstawie uzgodnionych celów, przygotowaliśmy dwa różne scenariusze, które przedstawiały różne podejścia do wyjaśnienia procesu działania agencji SEO. Klient zaproponował kilka swoich własnych pomysłów, które połączyliśmy z naszymi sugestiami, tworząc jedną spójną wersję, która najlepiej oddawała charakter ich usług. Scenariusz zawierał wszystkie kluczowe informacje, które miały zostać zawarte w animacji — od przedstawienia konkurencji, przez sposób działania agencji, aż po podkreślenie jej unikalnych cech.
Po zaakceptowaniu wersji scenariusza na wspólnym spotkaniu, następnie przeszliśmy do stworzenia storyboardu — wizualnego szkicu, który stanowił „mapę” całego projektu. Dzięki storyboardowi mogliśmy precyzyjnie zaplanować każdą scenę, uwzględniając, jakie elementy muszą się pojawić, jak będą wyglądały przejścia między scenami oraz jakie będą kluczowe momenty w filmie. To również pozwoliło nam na lepsze przedstawienie dynamiki animacji i umożliwiło klientowi wgląd w to, jak film będzie wyglądał jeszcze przed rozpoczęciem właściwego procesu animowania. Spotkaliśmy się raz jeszcze, gdzie podczas spotkania online opowiadając storyboard, przedstawiliśmy, jak wyglądać będzie dynamika animacji wraz z poszczególnymi scenami.
Krok 3 – stylizacja i projekt postaci
Kiedy scenariusz i storyboard zostały zaakceptowane, nadszedł czas na zaprojektowanie postaci i szczegółów wizualnych animacji. Zgodnie z ustaleniami, postaci miały być proste, ale nowoczesne, wpasowujące się w estetykę branży SEO i marketingu. Klientowi zależało, by animacja była profesjonalna, ale jednocześnie przyjazna i łatwa w odbiorze. Projektowanie postaci wymagało od nas dużej uwagi, by zachować równowagę między profesjonalizmem a przystępnością, a także by cała animacja była spójna wizualnie z misją i wartościami agencji SEO. Dodatkowo styl animacji i postaci w ramach ten koncepcji, jaki został zasugerowany przez Klienta, miał odzwierciedlać realne osoby pracujące w tej firmie – 4 współwłaścicieli. Z tego powodu musieliśmy dołożyć dodatkowych starań do odwzorowania tych osób w oparciu o ich znaki szczególne, aby były podobne do rzeczywistości.
![animowane filmy reklamowe - smart4art](https://smart4art.pl/wp-content/webp-express/webp-images/uploads/2024/12/Pomagamy-przedsiebiorcom-piac-sie-na-szczyty-Google-poprzez-pozycjonowanie-⛰️-12-11-2024_09_32_AM.png.webp)
Możecie spróbować ich poznać tutaj: https://dlaczego.pro/poznaj-nas/ 🙂
Wybór kolorystyki, stylu postaci oraz ogólny wygląd animacji miały na celu podkreślenie transparentności, prostoty i łatwości komunikacji — wartości, które agencja SEO stawiała na pierwszym miejscu. Wszystkie te elementy miały pomóc w budowaniu pozytywnego wrażenia o marce, które byłoby odczuwalne przez każdego, kto zobaczy animację. Animowane filmy reklamowe dały nam możliwość stworzenia prostych, ale wyrazistych postaci, które dobrze odzwierciedlały profesjonalizm agencji.
Krok 4 – wybór lektora i nagranie
Po zaakceptowaniu stylizacji animacji, przyszła pora na wybór lektora. Wiedzieliśmy, że to kluczowy element, który ma ogromny wpływ na odbiór filmu. Zależało nam, by lektor brzmiał profesjonalnie, ale jednocześnie przyjaźnie i zrozumiale, co odpowiadało tonowi komunikacji klienta. Współpracujemy z wieloma lektorami, więc klient miał możliwość wyboru spośród kilku opcji. Ostatecznie wybrał 3 różne głosy, bo zależało mu na tym, aby inny głos miała postać zdenerwowanego Klienta, a inny głos miał mieć lektor prowadzący narracje.
Nagranie lektora to etap, w którym wszystko zaczyna nabierać kształtu. Głos lektora stanowił kluczowy element, który wspierał narrację animacji, a także wzmacniał przekaz, który chcieliśmy przekazać odbiorcom. Co więcej, doświadczeni lektorzy, z którymi współpracujemy zawsze dodają dodatkową wartość do animacji i staje się ona jeszcze bardziej profesjonalna.
Krok 5 – montaż i finalna animacja
Po nagraniu lektora i przygotowaniu wszystkich elementów animowanych, przeszliśmy do etapu montażu. To moment, w którym wszystkie części animacji 2D, lektor, ścieżka dźwiękowa i efekty dźwiękowe łączą się w jedną spójną całość. Ważnym aspektem tego etapu było zadbanie o to, by wszystkie elementy były ze sobą harmonijne, a zmiany w obrazie płynnie przechodziły z jednej sceny do drugiej. Dzięki temu animacja stała się przyjazna w odbiorze i łatwa do śledzenia, co miało na celu zapewnienie skutecznej komunikacji z potencjalnymi klientami.
![filmy biznesowe - www.smart4art.pl](https://smart4art.pl/wp-content/webp-express/webp-images/uploads/2024/12/Pomagamy-przedsiebiorcom-piac-sie-na-szczyty-Google-poprzez-pozycjonowanie-⛰️-12-11-2024_09_33_AM-1.png.webp)
Krok 6 – korekta i finalizacja
Po zakończeniu montażu przesłaliśmy gotową animację do klienta. Jak w każdym projekcie, klient miał możliwość zgłoszenia swoich uwag i poprawek. Jako zespół, zawsze jesteśmy otwarci na sugestie naszych klientów, ponieważ zależy nam na pełnym zadowoleniu i realizacji ich wizji. Po wprowadzeniu drobnych poprawek, finalna animacja trafiła na odpowiednie platformy. Stała się narzędziem, które edukuje i promuje usługi agencji SEO, a także przyciąga nowych klientów, skutecznie przekonując ich o jakości i transparentności usług.
![animacja 2d cena - www.smart4art.pl](https://smart4art.pl/wp-content/webp-express/webp-images/uploads/2024/12/Pomagamy-przedsiebiorcom-piac-sie-na-szczyty-Google-poprzez-pozycjonowanie-⛰️-12-11-2024_09_33_AM-2.png.webp)
Animacja 2D jako skuteczne narzędzie edukacji i promocji usług
Na zakończenie chcielibyśmy podkreślić, że stworzenie tej animacji reklamowej było nie tylko wyzwaniem, ale także wspaniałą okazją do zastosowania naszej kreatywności i umiejętności w tworzeniu filmów biznesowych. Dzięki dobrze zaplanowanemu procesowi, ale i ścisłej oraz responsywnej współpracy z klientem, udało nam się stworzyć animację, która nie tylko przyciąga uwagę, ale także edukuje i skutecznie komunikuje wartości agencji SEO.
Efekt naszej pracy w ramach utworzenia animacji możesz zobaczyć tutaj:
To doskonały przykład tego, jak filmy biznesowe mogą być efektywnym narzędziem do budowania silnej marki i przyciągania nowych klientów. Cieszymy się, że mogliśmy przyczynić się do sukcesu naszego klienta, tworząc animację, która w prosty sposób przedstawia złożone usługi i wyróżnia agencję na tle konkurencji.
Jeśli i Ty potrzebujesz animacji, która skutecznie wzmocni wizerunek Twojej firmy, zapraszamy do współpracy z Smart4art!